CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, February 26, 2012

Gas habis

Pagi nie dimulakan dengan mood yang agak ceria sebab ala2 bersediala nak pergi kelas....Mandi, Solat Subuh, keluarkan baju dari mesin basuh, then masak air...keluarkan nugget, daging salai dan kepingan daging burger dari peti ais, petik2 dapur gas...tak keluar api pulak....alahai...gas habis ke....?? Oleh kerana memang dah berniat nak bawa bekal ke kelas, maka kena jugak keluarkan jugak kuali elektrik..Nasib baik ada kuali tue...berjaya bawak sandwich dan burger..Sarapan pulak roti sapu nutella je...Air kosong dan teh tarik wajib...hahaha..padahal selama nie bawak air milo je...

Agak mengantuk kat kelas hari nie sebab anak2 malam tadi berpakat bangun selang-seli minta tolong picit kaki...Selang berapa jam Airiel bangun, lepas tue baru nak lelap Naurah pulak, siap dengan iringan lagu nagis le tue Masing2 sakit kaki, almaklum semalam banyak berjalan kan....

Balik rumah sampai jam 6.40ptg...Lepas maghrib keluar ke Gaint Kota Damansara untuk dinner...Boleh pulak terjumpa cik Syira Fauzan dengan housematenya...


Jadi kat mana kami makan ye....?? Haa kat sini la...Abang sayang nak makan Nasi briyani kambing sebenarnya, belum sempat order, pelayan dah bagitau siap2 "kambing dah habis.."..Maka, masing2 ambil menu ayam je.. Ayam Briyani, Ayam masak merak untuk Mama dan Ayam Goreng berempah untuk anak...Lapar punya pasal, Mama order nasi kali nie, biasanya order mee bandung Muar...Takpe minggu nie balik Muar...

Lepas dinner, terus balik rumah and buat ulangkaji apa yang patut...Assignment melambak, nak ready untuk exam awal sket kali nie...huhu...

p/s: Cuti Semester Break kena buat at least 1 Assignment....

Saturday, February 25, 2012

WOW, IPC and @Curve

Hari ini hari cuti...Minggu nie macam hujung minggu-minggu yang lepas, cuti sehari je ye.. Ahad ada kelas.... Maka, inilah harinya yang dikhaskan untuk menghiburkan hati anak2....

Pepagi lagi kami dah meninggalkan rumah untuk ke Putrajaya untuk berjalan2 di sekitar Karnival WOW. Sampai di sana lebih kurang jam 10 lebih, terus cari tempat untuk bersarapan...Perut dah lapar, kena makan dulu untuk mendapatkan tenaga. Kata nak jalan-jalan kan.....

Apa yang ada kat sini yer?? Kebanyakkan pameran mesti ada jualan produk. Tak semua yang kami singgah. Yang betul2 kami singgah ialah Jabatan Bomba, Polis, pets shop dan tak ketinggalan kami juga sempat bertemu dengan Upin & Ipin.....Haha...Maskot je...Ingat nak ambil gambar sekeluarga, tapi Airiel menangis pulak tengok maskot Upin Ipin tue. Dia kata, "kenapa Upin & Ipin besar, kan patutnya kecik je..." Alahai..... Maka, Naurah seorang jelah yang ambil gambar dengan Ipin.

Naurah & Ipin

Airiel, Mama & Naurah dengan tulisan je...

Dengan Papa la pulak...kat booth Polis (ngeri tengok gambar kat belakang tu)
Motorbot Polis

Kereta Bomba (siap dapat permainan kad sorang satu)


Takkan ambil gambar je kan, beli la juga buku mewarna dan toilettries. Senang nak bawak jalan2 nanti.... Sebelum meninggalkan karnival WOW, kami sempat singgah kawasan area Equestrian. Tapi tengok je, tak menunggang pun sebab baru je aritu naik kuda kat PD.... Sebelum tu layan dulu gambar anak-anak tengah main kat sini...

Baru warm-up
eh eh..terjatuh pulak
Lompat....lompat
Seronoknya dia.....
Jom kita balik.....


Kemudian, kami ke IPC....nama baru unuk Ikano ...Ikano Power Centre...kami makan A&W kat sana dan jalan2 ke tempat wajib singgah: Toy'Rus.... Kami juga ke WonderPets tengok kucing2 yang sangat comel...

Tempat wajib ke-2 ialah the Borders @curve..... Cari buku yang sesuai dengan niat nak guna baucer buku 1 Malaysia tue, tapi tak jumpa....Nak cari buku untuk desertation nanti... Tapi Abang sayang yang dapat buku pulak....

Minum petang di Q-Bistro Tesco....then balik rumah.....rehat2.....esok nak gie kelas....

p/s: letih tak ingat.....

Thursday, February 23, 2012

Books, Assignments and ...

Tengah buat assignment nie, tapi berehat kejap...baru je masukkan data apa yang patut... Dah dapat 2 assignment, tinggal lagi 1 subjek je yang tinggal...

Antara buku yang kena dibaca....
Agak tebal jugak buku nie, ada 16 chapter.....dah cover 4 chapter....
Buku nie pulak baru belek2...he..he...


Ok...yang nie dah diwajibkan untuk baca 3 chapter untuk perbincangan dalam kelas akan datang...Ahad nie ler....
p/s: Membaca Amalan Mulia

Wednesday, February 22, 2012

Apa cerita?

Dulu, masa mula2 buat blog, niat di hati nak tulis tiap2 hari macam kat dalam dairi..Tapi apakan daya hajat tak kesampaian.....Banyak jek tertangguh nak menaip dalam nie...

3 minggu kelas berturut-turut...agak meletihkan... abang sayang dulu kelas tiap2 malam OK tambahan pulak dah ada tugasan yang perlu dibuat..yang mana lebih mencabar dari semester yang lepas..... Class trip pun ada jugak...maybe on March and another one is in April....Opss...bahasa pun dah bercampur, malas nak fikir perkataan BM yang lebih sesuai...

Kesihatan kami sekeluarga pulak dalam tahap yang tidak menyenangkan..masing2 dah menunjukkan tanda2 nak kena demam selsema....Nampaknya, balik opis nanti memang kena gie Klinik untuk amik ubat...Prevention is better than treatment....

Hari ni jugak ada Birthday Party kat sekolah Naurah dan Airiel, mama terlupa la pulak nak prepare apa yang patut...Next 2 months la baru mama sediakan eh...

Nak pergi ke kelas, hari nie ajara topic Islamic Arts & Architecture.... antara topic yang ditunggu2 oleh student....

Ok...time nak gie class.....

p/s: Asyik baca blog orang je, blog sendiri malas nak update....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...