CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 15, 2013

Cuti Raye 2013 di Colmar Tropicale

Cuti raya tahun nie agak lama... Seminggu lebih kitorang amek... So, setelah dibahagi2 Raya di kedua-dua belah kampung, En. Asben mengajak pulang ke KL awal... Boleh rehat di rumah pula katanya.

Sebelum naik kerja, kami sekeluarga pergi ke Bukit Tinggi...dekat pun..dalam 45 minit boleh sampai...tak lama pun..semalam je tidur kat sana. Pada mulanya ingat nak ke PD. Tapi 'fullhouse' pulak.

Jom layan gambar2 di Bukit Tinggi....

Brochure bilik hotel...Bilik kami di blok Azalea
Destinasi pertama: Japanese Village



Papa merenung masa depan ke?? @ Herbs Garden
Souvenir Shop @ Japanese Village

Airiel posing depan kedai

Sebelum masuk bilik hotel, singgah bagi makan kat angsa dulu

Cuci mata lagi....
 Malam tu, lepas Maghrib, kami turun untuk makan malam.... kami makan ala-ala Kenny Rogers gitu,,, untuk side dish kena pilih nasi sebab Naurah nak makan nasi jugak... Mahal tapi sedap... Makan tu sambil ditemani persembahan tarian dari dancers selama1/2 jam...

Tengah tunggu makanan sampai...Naurah dok tulis catatan perjalanan dalam note book

Makan time


Nganga besar..

Mama dan Airiel...

with the dancers

Night walk

Wishing well
With Filipino buskers


 Keesokkan harinya, kitorang ke Animal Parks...

Bagi makan kat Timorensis

Tengok muka takut Naurah...


Airiel pulak bagi makan kat arnab

Mama bagi makan rusa

Petting time


"aii rusa, ko dah kenyang ke? x mau datang nih??"



With donkey

Donkey ride

Naurah tak nak tunggang keldai




Belly Dance yang tak nampak perut...



Aktiviti Papa & Anak2...
Papa melayan anak2...

Naurah; Hello Kitty & Airiel: Dragon Ball

Khusyuk.....





Check-out time

Family photo with the Chateau background

Balik dari sama jem giler sebab ada treller terbalik...
Semua tayar kat atas...



p/s: Dekat tapi mahal...

Saturday, August 10, 2013

Aidilfitri 2013

Kami sekeluarga ingin mengucapkan selamat Hari Raya Aidilfitri
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas
Maaf Zahir & Batin

 Di pagi Hari Raya pertama: Bahau

Di petang Hari Raya ketiga: Muar
p/s: Takde sessi bergambar keluarga di Muar tahun nie sebab Kak Jua dah balik Pontian...huhu

Wednesday, May 22, 2013

Welcome to the World Twins....

I'm officially got tiltle as Wak Zra on 10th May 2013, about 6.45pm la..and I was at the hospital that time. Waiting for both of you to arrived since Tuesday 7th May 2013. You got very strong and patient Mama.... To my beloved brother, CONGRATULATION!!! Semoga menjadi Abah mithali dalam membesarkan 2 puteri sekali gus. Ini rezeki mu dik.. 

Introducing QASEH IRDINA and QAIREEN IRDINA.
 
Day 4

Wak rasa macam nak geget, tunggu montel rr...Jagaaa....

Day 10

Day 11
Miss them already..... Bila la nak g Shah Alam lagi ni ekk....

p/s: Tak tau mana satu Qaseh, mana satu Qaireen...hahaa

Thursday, May 16, 2013

Happy Teacher's Day

 
N3 kali ni, dipetik dari status fb asben. (Walaupun dia dah tak bertugas sebagai seorang GURU untuk sementara waktu).

8 tugas dan kewajipan guru mengikut kitab Imam Ghazali Ihya Ulum Al Din dan Mizanul Amal:

1. Guru perlu Ikhlas bekerja kerna Allah SWT, tidak hanya boleh mengharap upah balasan dan ucapan terima kasih.

2. Guru mesti mempunyai belas kasihan kepada pelajar.

3. Guru mesti menasihati pelajar tentang cara2 belajar.

4. Guru mesti mejaga maruah dan imej pelajar dari segi psikologi.

5. Guru tidak boleh memperkecil2kan bidang2 ilmu yg lain dari pengkhususanya.

6. Guru perlu mengajar mengikut kesesuaian tahap kemampuan akal pemikiran pelajarnya.

7. Guru perlu mengajar dgn jelas kepada pelajar yg lambat memahaminya.

8. Guru perlu megamalkan apa yg diajar.


Sekadar ingatan pada para2 pendidik. Saya sebagai bekas pendidik merasakan bahwa seseorg guru harus mempunyai ciri2 di atas supaya niat kita adalah utk membantu para pelajar kita mencintai ilmu dan mempunyai inisiatif utk meningkatkan diri sendiri.


p/s: Selamat Hari Guru buat semua yang bergelar GURU. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...