CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 5, 2010

Genting Highlands

31 Julai - 1 Ogos 2010 kami sekeluarga pergi ke Genting Highlands buat julung kalinya. Papa memang pernah pergi sebelum ni, tapi bagi Mama dan anak2 inilah pertama kali kami menjejakkan kaki ke puncak Genting.

Segala urusan perjalanan dan penginapan telah diuruskan oleh pelajar Papa. Maka, tengahari Sabtu tue, kami menumpang dengan Cik Ainur untuk ke KL Sentral dengan menaiki LRT Putra dari Terminal Putra Gombak. Sampai sahaja di KL Sentral kami terus ke Food Court yang terletak di tingkat 3 dan bersolat di surau di tingkat 4. Perjalanan menaiki bas bermula jam 3 petang dan kami sampai di hotel jam 4.30 petang. Oleh kerana hari itu ramai orang, maka urusan daftar masuk mengambil masa yang agak lama. Almaklum, Hotel First World memegang rekod Dunia Guinness bilik terbanyak iaitu sebanyak 6118 buah bilik!
Kami masuk ke bilik jam 5.30ptg untuk berehat.

Jam 8 malam, seperti yang telah dijanjikan, kami berkumpul di ruang Lobi hotel untuk pergi ke Snow Wolrd dan makan malam. Sebelum masuk ke Snow World, kami dikehendaki memakai baju sejuk, kasut but dan sarung tangan yang telah disediakan oleh pihak Genting. Airiel pulak tak mahu memakai kasut but dan baju sejuk sebab dia memang penggeli sikit orangnya. Sudahnya dia pakai kasut Naurah. Besar pun besarlah asalkan bersih pada dia. Di dalam Snow World memang sejuk sangat. Papa sempat main gelongsor besar sampai sakit punggung, Aireil main gelongsor kecil dengan Mama, Nauarh pulak bermain dengan kakak2 yang rajin melayan dia. Bila dah syok kat dalam tue, Airiel pulak tak mahu nak keluar. Semua orang ingat dia menangis sebab kesejukkan padahal dia nangis sebab tak mahu keluar. Selesai makan malam, kami terus naik ke bilik dan berehat.

Keesokkan harinya, kami keluar bilik jam 7.30 pagi dan terus bersarapan di Hotel. Selesai bersarapan, kami terus ke Taman Tema Luar Genting untuk bermain segala permainan yang ada di sana.

Kami bertolak pulang jam 9 malam dan tiba di KL Sentral jam 10.15 malam. Kami pulang ke rumah dengan menaiki teksi dengan tambang RM30 dan sampai jam 10.45 malam

p/s: Lepas nie boleh la pakat pergi lagi