CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 25, 2011

Siaran Tertangguh: Trip to PD

Ahamdulillah...Malam tadi merupakan malam yang tidur ku tidak diganggu mimpi2 berkenaaan dengan air. Ini adalah berkat doa semua ahli keluarga dan rakan-rakan sekalian. Jadinya bersemangat lah sikit untuk memasukkan N3 yang tertangguh gara-gara kemalangan yang berlaku baru-baru ini.

N3 kali ini menceritakan tentang rombongan Cik Abang sayang bersama-sama para pelajar Studio 4 ke Port Dickson. Kali ni kami menginap di Blue Lagoon Resort. Kami bertolak pada hari Jumaat 7hb Januari 2011 betul2 selepas kelas habis dan tiba di sana jam 8 malam. Setibanya kami di sana kami terus berjumpa dengan para pelajar yang telah tiba terlebih dahulu pada 5.30ptg. Seterusnya, kami pergi ke D'jimat Seafood untuk makan malam. Setelah kenyang perut, kami pergi ke tapak pesta (Fun Fair) yang terletak berhampiran dengan tempat makan kami.




Keesokkan harinya, aktiviti seharian kami bermula pagi sehingga ke malam berlangsung di tepi pantai. Aktiviti pertama kami adalah pertandingan membina istana pasir. Kemudian kami menyaksikan pertandingan yang agak lucu iaitu A.E.I.O.U tembikai. Dalam acara ini, para pelajar dikehendaki makan tembikai dan mereka hendaklah menjadi patung apabila diarahkan berhenti. Habis berjujuran air tembikai apabila disuruh berhenti. Kemudian, kami anak beranak pergi meneruskan acara mandi-manda di kolam renang kondo, manakala para pelajar pergi menaiki 'Banana Boat'.



Oleh kerana cik abang sayang belum sihat sepenuhnya, maka pada petangnya, kami hnaya duduk di dalam bilik memandangkan keadaan Abang sayang yang dah tak boleh bangun. Pada sebelah malam, barulah kami ke tepi pantai untuk menikmati makan malam yang berupa ayam panggang yang dimasak menggunakan set B.bQ yang dihadiahkan oleh Kayla, Caoi, Noe dan safeer sempena perkahwinan kami hampir 6 tahun yang lalu.


Pada pagi Ahad, kami meneruskan aktiviti mandi-manda di kolam renang dan para pelajar pula pergi berkayak sebelum kami semua berangkat pulang ke Kuala Lumpur. Sebelum sampai ke rumah, kami singgah ke One Utama untuk menikmati makan tengahari dan membeli barangna keperluan ku di Watson.



p/s: Inilah percutian kami yang terakhir menaiki Gen 2...isk..isk....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...