CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, March 19, 2011

Cerita-ceriti 1/2 Mac 2011 (Bahagian 1)

Wah..wah....tajuk N3 kali nie dah macam segmen dalam Lagu Tiga Kupang pulak...Dah agak lama tak 'update' ceriat-cerita terbaru...

Antara cerita-ceriti ku ialah makan-makan di pejabat sempena gaji pertama kak Elis & Kak Ayun serta hari pernikahan Rizal buat kali yang kedua , dan Hari Keluarga Waris Dato' Muda Omar yang berlangsung pada hujung minggu lalu di Batu Kikir. Tak lupa, Hari pendaftaran kokurikulum yang berlangsung dengan meriahnya.

Majlis 'potluck' kali nie tiada tema yang khusus. Bawa aje apa2 yang boleh dikongsi makan dan pastinya menyelerakan. He..he...Hari itu, hidangan yang menjadi pilihan ialah Sambal Tumis Ikan bilis dan ubi rebus.
Info gambar: Kari ayam (Hafsah), Nasi goreng kerabu ( K.Ayun), Aiskrim (Mukram), Kuih-muih (Liyana) dan Ubi rebus + Sambal Tumis

Info gambar: Tembikai (Linda), Puding (K.Ayun), Kek Oren + Kek Pisang (Razlinda), Sandwich ( Ain) dan Peruk Tahu (K. Aida)

11 Mac 2011

Tarikh ni merupakan tarikh pernikahan salah seorang staff FABE iaitu Rizal dan pasangannya Hafitah (Betul ke ejaan namanya nie?)...Oleh kerana sudah memberitahu Rizal bahawa kami tak dapat menghadiri majlis di rumahnya pada hari Ahad nanti, maka kami mengikut rombongan Cik Hafsah ke Nilai untuk menghantar hantaran yang telah kami siapkan semasa cuti pertengahan semester yang lalu secara bergotong royong. Antaranya ahli bunga dip kami: Kak Ika (secara maya), Kak Zam (pemilih tema)kak Aida, Roslinda, Hafsah (Direktor),Razlinda dan beberapa tukang komen: Ayie, Mukram, Cik Mail dan tentunya Rizal sebagai pelanggan utama.
Sirih Junjung dibuat oleh kawan Ayie.


Kek Hantaran disediakan oleh Kak Che Pah

Bekas cincin dan jam digubah olehku

Baju kurung sepasang : bungan hasil ilham Hafsah

Minyak Wangi digubah oleh Hafsah

Semua hantaran di atas pahar di rumah Rizal

Kami bertolak ke Nilai jam 9.30 pagi dengan menaiki 2 buah kereta. Antara ahli rombongan ialah Kak Ayun, Kak Elis, Roslinda. Manakala Hafsah dan Azam menumpangkan kami untuk ke sana. Kami berpecah kerana hendak singgah di Ampang untuk mengambil pahar di rumah mertua Hafsah dan berjanji untuk berjumpa di perhentian R & R Nilai.

Kami dijamu dengan nasi putih berlaukkan masak asam pedas ikan merah dan senangin, sayur campur dan karipap pusing yang sangat sedap. Rasa macam nak mintak bawak balik je....Selesai makan, kami memnita diri untuk pulang ke Sri Damansara. Perjalanan pulang kami menupang pula Alza baru Cik Azam sebab Hafsah ada hal lain......

Bersambung......

p/s: Nampaknya cerita Hari Keluarga dan Hari Ko-kurikulum terpaksa di bawa ke bahagian ke-2

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...