CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, February 27, 2011

Happy 57th Birthday Atok Nasir


Hari ini merupakan hari ulang tahun kelahiran ayahanda ku yang ke 57 tahun dan kebetulan pula ianya pada hujung minggu. Jadi, kami adik-beradik sepakat untuk mengadakan sedikit jamuan untuk meraikannya. Bukannya hari ni , tapi semalam. Kami merancang untuk membuat BBQ.


Pemanggang kami beli di Giant Muar selepas kami selesai urusan di bengkel. Oleh kerana ianya sudah tiada stok, kami mengambil keputusan untuk membeli pemanggang yang dipamerkan tapi harga kekal samalah. Kemudian kami membeli kentang goreng, nuget ikan, sosej dan topeng dan terompet untuk digunakan oleh kanak-kanak. Dalam perjalanan balik, kami singgah di tepi jalan untk membeli kupang segar. Kami pilih yang kecil saiznya kerana isinya lebih manis berbanding yang bersaiz besar.


Petangnya, semasa mak, Amin dan Pika serta para cucu ke Bukit Gambir, Abang sayang memulakan acara dengan menyalakan bara. Sebenarnya, abang Haris dah mulakan dulu, tapi tengah bersiap2, dia mendapat panggilan untuk ke Bukit Gambir untuk menjemput mereka yang berada di pekan sebab kereta penuh. Atok telah membelanja basikal seorang sebuah sempena hari istimewanya.





Menu kami pada malam itu ialah, ayam panggang, sosej panggang, ikan cencaru bakar, kupang goreng sambal, nuget ikan, kentang goreng dan makanan utama ilah nasi goreng cina. Air pula berupa air laici dan air teh.



Kami menjemput Atok Odah untuk bersama-sama meraikan hari ini. Lebih kurang jam 9 lebih, Cik Izad sekeluarga datang membawa roti Arab beserta kuah kari.



p/s: Seronok meraikan hari lahir Abah kali nie, tapi pagi tadi kami besedih seketika............

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...