CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 21, 2011

Adik beradik berbuka....

Semalam, kami adik-beradik yang duduk di KL nie berpakat nak berbuka di Manjalara. Jadinya seawal jam 1 tengahari, sudah bertungkus lumus berada di dapur untuk menyediakan jaudah berbuka nanti. Menu utama kami berupa Laksa Johor. Tetapi banyak lagi menu sampingan yang disediakan oleh ku....



Kak Jua sekeluraga tiba jam 4 ptg dengan membawa 2 kotak santan seperti yang dipesan. Ada airkrim mini, nugget dan juga jajan. Amin pula tiba selepas selesai urusan di pejabat.


Tiba waktu berbuka......penuh satu meja.....kanak-kanak makan di bawah...

Kuih yang Amin kirim dengan kawan dia: Donut dan Karipap


Popiah goreng dan Nugget


Menu utama kami: Kuah Laksa Johor...





Yang nie versi untuk kanak-kanak




Kawan karib Laksa Johor: Bawang besar, timun, bunga kantan, limau kasturi dan taugeh




Murtabak maggi sekali lagi



Puding Koktail





Tiga jenis air: Laici, Tembikai dan Oren (ada air tebu dlm peti lupa nak keluarkan)


Tak lupa, kek coklat kukus untuk 'birthday Amin' tempohari.


Tahun depan giliran rumah kak Jua pula....


p/s: Habis semua makanan...Alhamdulillah.....

Flaming Steamboat Buffet @ 9.00pm

Kenapa tajuk di atas tue begitu ye?? Sebabnya, kami sebahagianpejabat nak berbuka puasa di Flaming Stemboat Buffet kat Bandar Sunway, tapi disebabkan lewat membuat tempahan, maka kami tepaksa mengambil tempat kedua iaitu jam 9.00 malam...sebelum tue, kami beramai-ramai berbuka di rumah ku dahulu..... tapi tiada gambar di N3 nie sebab aritu ambil gambar guna kamera Linda Rosly.


Setengah daripada rakan pejabat pernah ke sana, tapi ada sebilangan yang pertama kali menjejakkan kaki di sana termasuklah kami sekeluarga. Tiada gamabr pada permulaan makan dek tuntutan perut yang minta diisi.


Hanya gambar di penghujung waktu di sana saje ye....

Habis licin....Naurah kata best makan kat sini....


p/s: kami balik awal sebab anak2 pakat mengantuk...masuk kereta terus tidur

Wednesday, August 17, 2011

Birthday Amin

Hari nie tersangatlah letihnya......

Cuti Nuzul Quran tapi seharian tak duduk kat rumah...

Ke Mid Valley untuk membeli keperluan raya................

Kebetulan pula memang ulang tahun kelahiran adik Amin dalam tahun hijrah...

Berbuka bersama-sama di Food Junction.....

Lepas buka terus balik rumah.....

Tak sempat nak berterawih kat masjid......

Kaki terlalu penat dek penangan Airiel yang asyik nak dukung aje.......

Tak berapa larat nak mengemaskini blog nie......

Esok lah.........

Nie berinternet pun sebab ada benda penting nak tengok.......


p/s: Ngantuknye....ZZZZZZZzzzzzzzzz........

Sunday, August 14, 2011

Bersambung.......

Dah seminggu tak memasukkan apa2 N3...Apa sebabnya ye??? Haa.....sebenarnya minggu lepas balik ke Bahau. Kat sana walaupun ada internet, tapi sibuk dengan aktiviti rutin....Ada benda yang nak kena selesaikan. Hari Sabtunya pulak kami ke Temerloh sebab menziarahi Mak Ngah di Pondok Moden sebab dia tak berapa sihat. Tapi kami balik hari je.. Ainur, Kak Kur dan keluarga pula turun ke KL, mencari baju raya untuk Abang Syah. Juadah berbuka kami hari tu ialah Udang Galah masak cili api. Punyalah besar udang tu, seekor muat satu pinggan je...Mujur tak bawak kamera.....

Hari Ahadnya pula, kami berbuka tempoyak daun kayu, gulai tempoyak ikan patin dan sotong kering masak sambal. Mak sempat bekalkan kami nasi dan sedikit lauk untuk sahur keesokkan harinya.

Alasan lain tidak berblog ialah, sebenarnya tak tahu kamera letak kat mana gara2 sorokkan daripada anak2.

Hari Khamis pula, Twintech mengadakan majlis Ihya Ramadhan, diserikan dengan kehadiran YB Busro bin Mat Johor dan sekumpulan anak2 yatim dari 2 buah rumah yang berlainan. Ini memang dah jadi acara wajib Twintech setiap kali tibanya bulan puasa. Tiada gambar yang diambil ketika ini, sebab kamera masih belum jumpa lagi.

Jadi, bila kamera sudah pun ditemui maka........


Inilah juadah berbuka kami pada hari Jumaat nan lalu....



Antaranya..... Sotong masak kicap (gambar diambil oleh Naurah)

Sambal ikan bilis tumbuk

Sayur sawi + tauhu jepun


Telur Dadar (Abang sayang yang goreng nie....ingatkan nak wat ala2 ada Mayonis gitu..)



dan Kentang goreng halus


Hari Rabu aritu, ada juga ambil gambar masakan guna telefon bimbit Abang sayang......


Sayur kobis + suhun



Sambal Ikan bilis tempoyak

(Salah masak sebenarnya, Abang sayang nak sambal ikan bilis je)



Ungkep ayam + kentang (kegemaran anak2...)


Semalam Sabtu, kami berbuka di Mc Donald Selayang Mall sebab Naurah dah merengek nakkan jam Hello Kitty.....

p/s: Lepas nie kena pastikan tak lupa sorokkan kamera di mana.....













Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...