CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, June 1, 2010

Kenduri @ rumah Nyai

Minggu lepas, hari Jumaat cuti sempena Hari Wesak. Dan memang dalam perancangan balik ke Kg. Parit Raja, Gersik, Muar Ledang, Johor. Sebabnya adalah nenek > Nyai ada buat kenduri arwah. Tapi sebelum tu kena balik Bahau dulu sebab nak jemput Naurah. Bertolak dari KL pukul 9.15 pagi samapi pukul 11 lebih. Masak utk lunch, Abang sayang pergi solat Jumaat. Lepas makan berehat2 samapi pukul 4 ptg. Tengah bersiap-siap, kena tunggu lak kereta siap dicuci..Sudahnya pukul 5 lebih baru bertolak balik Muo a.ka. Ledang dan tiba pukul 7 mlm. Sempat jugak ke pasar malam Serom 3 yang dah lama tak pergi tue. Membeli otak-otak dan singgah ke Medan selera mencari tom yam campur.

Pagi Sabtu, pergi ke Bukit Gambir ke klinik sebab Asben sakit tekak, selsema + demam.
Kemudian terus ke rumah Nyai utuk rewang sampai ke malam....Seronok sebab kebanyakan sepupu balik dan yang paling penting, makanannya sungguh enak belaka.



This is my hubby fav dish bukan lauk kenduri tau


Pagi Ahad, barulah nak celebrate birthday untuk semua guys yang sambut birthday bulan Mei. Kek nya order kat Kak Che Pah...Pastu sambil memasak makanan tengahari menyempat petik buah limau purut dan panjat tangga petik buah gandol betik



Top view




dah tukar posisi, Amin di bawah


p/s: seronok dapat balik kampung beramai2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...