CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, March 28, 2012

Cik Viva ku sayang

Semalam, tiba-tiba tapak tangan kiri gatal..orang kata, tanda nak keluar duit....Nak keluar duit apa sebab belum gaji lagi....

Nak jadi cerita, pagi tadi masa ke tempat kerja, Cik Viva mengeluarkan bunyi yang sangat nyaring...sepanjang perjalanan pulak tu...Ada rasa nak berhenti sebab cuak..dah la hujan.... Masa kat simpang ke opis, telefon Linda sebab ingat nak minta tolong dia... Tapi ku teruskan juga menekan pedal minyak dek mengejar jam 8.00 pagi..huhu...Kalau tak merah plak kang... MAsakat parking terjumpa pulak K.Aida, sempat bagitahu dia nak pergi bengkel jap lagi...
Risau punya pasal, terus pergi bengkel yang biasa pergi tu..Tapi masih belum buka lagi.. Try pergi bengkel lain pun sama..... Kecewa...Balik rumah, bagitahu kat Cik Abang, kereta ada keluarkan bunyi...

Lepas bersarapan, Cik Abang kata pergi sendiri ye, Abang ada kelas.....huhu... Sampai begkel yang sama jam 10.00 pg.. Gaya macam baru buka je sebab semua mekanik sedang bersarapan...
Tunggu punya tunggu, sorang mekanik tue datang...

Mekanik: Apa masalah?
Aku : Break pad
Mekanik : Itu saja ka? Tak mau check yang lain?
Aku : Tak mau !
Mekanik : Ok !

So, dia pun ambik segala peralatan yang diperlukan dan mula membuka tayar dan break pad yang haus tu dikeluarkan.

Aku : (Mood tengok je)
Mekanik: (Pandang muka aku macam nak bagitau sesuatu je)
Aku : Kenapa?
Mekanik : Cik boleh tunggu sekejap tak?
Aku : Kenapa?
Mekanik : Spare part habis stok.. Baru order, kena tunggu
Aku : Lama ke?
Mekanik : kejap je..Lebih kurang 20 minit
Aku : Yelah...
Mekanik : Cik, tayar nie dah botak..
Aku : Husband saya kata ganti break pad je..
Mekanik : kena tukar nie..
Aku : Nanti balik saya bagitahu dia
Mekanik : Ok

Tak lama tu datang la Mat despatch hantar barang tue.. Usai semua, nak gie bayar la bayar kat tokey dia.
Aku : Berapa?
Tokey : RM 80.00
Aku : Aik, dulu RM 75.00 je
Mekanik : (Menyampuk) Campur labour cost ma..
Aku : (dalam hati) dulu satu RM35.00 X 2 jadi RM70 + labour cost RM5.00 = baru RM75.00
Mekanik : Tayar tak mau tukar ka?
Aku : Tokey, tayar satu berapa ?
Tokey : RM 135.00
Aku : Kalau empat?
Tokey : Sama
Aku: OK la...mau balik kumpul duit dulu...
Tokey : Thank you aa..
Aku :mmmm

Tu la dialog kereta ku..dah la semalamnya terajin pulak basuh kereta lepas balik kerja..dek dah sakit mata tengok kereta tu berhabuk.... Habis je lap, hujan turun dengan lebatnya... Punyala membebel, malam tu Cik Abang tolong lapkan balik..huhu... Masa tu dia kata dah terdengar bunyi yang pelik tue..

p/s: Tak sampai 2000km lagi dah nak kena servis plak...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...