CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 6, 2010

Airiel turns 2

4 Mei 2010, genaplah umur Airiel Nazrin 2 tahun. Sudah bertambah usia dan bertambah akalnya. Tapi mamanya masih trauma lagi dek tragedi masa pantang. Masih teringat-ingat waktu bersalin dan masa tumpah darah seterusnya kena buat D&C. Mama berniat, bila umur Airiel dah 2 thn nk putus susu, tapi sampai hari ni masih belum lagi berhenti. Takpelah, berdikit-dikit. Mulakan dengan adanya bekalan susu tepung di rumah (selama ni ada kat rumah baby sitter jek...)
Birthday Boy bersama hadiah daripada Cik Rahmah (Nanny)
Masa tiup lilin

Sambutan Hari Lahir Airiel macam mana lak kali nie?? Takdelah besar2an. Lagi pun Papa tiada kat rumah sebab Papa ada kelas. Makanya, keluar berempat dengan Aunty Ainur ke Ikea dan Tesco. Di Ikea kami dinner, di Tesco beli diapers Airiel untuk bekalan kat rumah Cik Rahmah. Sambil meyelam minum air..Yea tak??
Dinner kami malam tue, meatball 10 untuk Naurah, pasta with tomato sauce (sebenarnya ini untuk Naurah tapi dia nak meatball lak), chicken wing 2 untuk Birthday Boy + Chicken with herbs sauce untuk Aunty Ainur. Walaupun Papa tak ikut serta kali nie, acara makan berjalan dengan aman sebab kitaorang pilih tempat yang dekat dengan kawasan kanak2. Okey jugak. lepas nie boleh lah ajak Kak Jua & family and Kak Kur & familiy...he..he....
Naurah yang lebih2
Naurah dan meatballnya
Airiel dan chicken wings

Mama pun nak join gaks


Lepas keluar dari Tesco, acara mencari kek untuk Airiel pulak. masa keluar jam dah menunjukkan pukul 9.50 mlm. Sempat ke nak cari kedai kek yang masih beroperasi nih??? Cari punya cari dari Desa Kepong ke kilang Kings ke Desa Park City, akhirnya kami membeli kek perisa vanila di De Pastry, Bandar Manajalara. Dan itu adalah kedai yang ke 7 kami singgah. Mama siap tanya kat cashier tue ada free gift tak untuk Birthday Boy Mama nie? Guest what? Dapat sebiji patung comel Astro Boy. Patung mini tue Mama bubuh atas kek Airiel. Jenuh mencari kek, dapat dah pukul 10.30 mlm. Kalau ikutkan hati nak beralah dah tiup lilin belated, tapi si kakak yang beriya-iya nak makan kek jugak.

Inilah rupa kek yang dicari2 sampai masuk 7 buah kedai


Sampai kat rumah, Abang sayang dah balik. Siap2 kan semua pinggan dan pasang lilin. Maka, suruh Airiel tiup lilin tu. Pandai lak dia tiup. Alah, 2 batang jek, kacang je tue. Hadiah untuk Airiel belum beli lagi tapi dia dah dapat mainan daripada Cik Rahmah dan kedai kek..ok lah tue


p/s: Lain kali memang kena pesan awal2 kat K. Che Pah soh wat kek.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...