CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 17, 2011

Maulidur Rasul


Kelmarin, sempena cuti Maulidur Rasul, kami mengambil kesempatan untuk mengadakan sedikit jamuan perpisahan para pelajar Abang sayang yang akan menyambung pengajian di Kampus Gombak. Mereka telah bersepakat untuk datang ke rumah kami. Oleh kerana jumlah yang datang tidak begitu ramai, boleh la kami menyediakan makanan sekadar yang perlu sahaja. Iye ke??? Menu untuk hari tu: Spagheti, Puding kastard dan koktel, Popiah goreng + kek Coklat kukus. Semuanya dimasak sendiri tau.

Pada mulanya, mereka kata nak datang jam 10 pagi untuk membantu mana yang perlu. Tapi disebabkan mereka tidak mendapat kenderaan untuk dipinjam, mereka mengambil keputusan untuk menaiki komuter. Hanya itulah pengangkutan awam yang berhampiran dengan rumah kami. Mereka beramai-ramai bertolak jam 10 pagi dari PJ dengan menaiki bas hingga ke KL Sentral. Kemudian mereka menaiki komuter pula ke stesen Kepong. Lebih kurang jam 11 lebih barulah mereka sampai ke sini. Apa lagi, kerahan tenaga la lepas tu. Bukannya sengaja nak mendera mereka, tapi tangan kiri mengalami kecederaan ringan yang menyebabkan agak perlahan aktiviti yang hendak dibuat. Antara tugasan mereka ialah mengupas dan memotong bawang, potong sayur, potong cendawan, lipat popiah, lap pinggan mangkuk dan membuat air.



Keadaan rumah masa tue dah macam nak buat kenduri pulak.



Makanan dapat dijamu jam 1.30 tengahri. Tapi tak sempat nak ambil gambar makanan siap sebab terus diserbu. Niat datang pun memang nak makan kan.....


Air oren habis, ganti air sirap pulak, lepas tu Teh O


Selesai solat Zuhur, kami menikmati popiah yang digoreng oleh Ain dan air teh O yang disediakan oleh tuan rumah sambil bercerita kisah2 di matrik dan melihat koleksi album kami. Album paling laku ialah album Abang sayang masa dia belajar la...Masa tu dia kurus lagi. Tak sampai 50kg pun. He..he...

Popiah je yang sempat diambil gambar, yang lain dah selamat kena serbu

Bergambar ceria sebelum pulang. Had sampai kul 8 mlm je

Itu cerita kelmarin.

Cerita semalam.....Seharian berada di bengkel kereta.

Semalam selepas menghantar Naurah ke Taska, kami terus menuju ke Perodua Servis di Taman Bukit Maluri, Kepong untuk menghantar kereta sebab dah sampai tempoh jarak pembatuan untuk diselenggara. Pada mulanya, 'Service Advisor' tu memberitahu tempoh siap bagi semua kerja adalah lebih kurang 220 minit termasuklah 'Allignment & Balancing'. Jadi, kereta tu akan siap lebih kurang jam 1 tengahari. Tapi disebabkan hal yang tak diketahui, kereta tu siap dalam pukul 4.30 ptg. Habis segala rancangan yang dirancang hari tu. Sebenarnya, selepas kereta siap nanti, nak balik ke pejabat untuk membuat salina nota untuk kelas Jumaat. Tapi dah jadi macam nie, terus tak tahu nak fikir apa. Rasa macam nak menangis pun ada. Nasib baik lepas diservis tue, kereta macam dah kurang bunyi kat belakang masa nak membrek. Kira puas hati la jugak. Maklumlah, kereta Viva nie dah jadi kereta utama, sementelah kereta Gen2 masih tersadai di bengkel.

Malam tu, kami makan di luar sahaja sebab Cik Abang sayang kata, muka dah macam orang nak pengsan. Mana taknya, seharian duduk di bengkel. Sejuk pulak tu.

p/s: Bersyukur mempunyai suami yang prihatin....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...