CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 17, 2010

Report Card Day 2010

Semalam petang masa jemput Airiel balik dari rumah pengasuh, Cik Rahmah, dia minta cuti setengah hari sebab ada temujanji dengan doktor. Maka, hari Mama kenalah bawa Airiel ke kolej. Kebetulan pula hari ni ada 'Portfolio Day' untuk pelajar "Basic Design 1", jadi Airiel ikut juga masa penghakiman itu. Kali nie ada 3 orang pelajar yang bakal gagal unntuk subjek tersebut. Oleh kerana Airiel tak duduk diam dan dia dah buat "projek no. 2", terpaksalah mengundurkan diri terlebih dahulu sebelum ianya betul-betul habis. Pukul 2.00ptg baru hantar Airiel ke rumah pengasuh dia sebab lepas ni nak bekejar pula ke sekolah si kakak.

Gambar di bawah ni, gaya Airiel sebelum dihantar balik. Tangan dia dah penuh dengan kipas dan sampan kertas yang dibuat oleh pakcik Zulakhmar. Airiel panggil dia Abang. Habis perasan muda lah tue..he..he..




Usai menghantar Airiel, terus ke PJ. Jalan tak sesak tapi bila dah nak sampai di UIA tu, lampu isyarat pula rosak. Jadinya terpaksa ikut jalan yang tak biasa ikut. Kali pertama lalu bawah jejambat tu. Nasib baik keeta tak banyak.

Sampai di sekolah Naurah dah pukul 2.40ptg. Terus hubungi Abang sayang untuk bersama-sama mendapatkan laporan tentang Naurah sepanjang dia berada di kelas Khalifah Uthman al Affan. Cikgu dia kata perkembangan dia sepanjang tahun ni meningkat. Itu sebab dia dapat masuk ke kelas 5 tahun cepat sikit berbanding dengan kawan-kawn dia yang lain. Lepas tu, cikgu dia bagitahu, Naurah akan buat latihan dalam buku samapi siap sebelum dia pergi bermain. Yang paling menarik, cikgu dia kata Nauarh pandai mewarna. kalau dia mewarna tak terkeluar pun dari kawasan yang perlu diwarnakan. Mana taknya. Sudah dilatih dari rumah lagi. Tapi, dalam bab Pendidikan Islam, Ustazah dia bagitahu yang dia tak lancar mengeja dan membunyikan baris bawah dan baris depan. (ee dan uu). Kebetulan pula, semalam baru je membeli Muqaddam untuk Naurah dan Airiel. Lepas nie wajib ajar betul-betul.

Berikut merupakan fail dan buku aktiviti Naurah di sepanjang tahun 2010.


Isi kandungan fail


Salah satu hasil seni Naurah yang Mama suka "Sheep"


p/s: Bila lah pulak giliran Airiel nak masuk IIUM Educare ni...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...